sahabat-sahabat

Thursday 11 November 2010

tiada lagi airmata..

entah kali keberapa aku bertanyakan pada diri sendiri..kenapa aku xmampu lagi menangis..kenapa tiada lagi airmata..kalau dulu,dalam setiap sesi muhasabah ak akan menangis..tapi kini tidak lagi...kata-kata muhasabah yang keluar dari bibir ini mampu membuatkan sahabat2 aku menangis..tapi kenapa diri ini sendiri tak mampu menangis????bila berhadapan dengan kematian,aku muhasabah diri dan cuba untuk menangis..tapi aku tak mampu lagi..kemana hilangnya airmataku,aku sendiri tidak tahu..apakah hati ku kini kering..kering sangat2...kalau dahulu bila aku menonton cerita yang sedih aku akan menangis..tapi kini tidak lagi..kini,tiada lg airmata..bila aku menyesali dosa2 ku sepanjang hari,aku tidak mampu lagi menangis..bila diganggu dengan pelbagai bisikan2 jahat,tubuh ini terketar kerna takut..apakah tatkala ini ketaqwaan aku diuji???apakah tatkala ini kepercayaan aku diuji??ya allah...jangan Kau tarik nikmat iman dan islam yang telah engkau berikan kepadaku..aku xmampu untuk teruskan hidup ini andai nikmat itu Kau ambil dariku..namun hati ini tetap bersyukur kerna dalam pencarian ini,tahajud ku masih dengan linangan airmata...ya allah aku pinta hati yang baru ya allah..kurniakan aku hati yang lembut tetapi tabah..kurniakan aku hati yang sentiasa bersyukur dan qanaah..Kau balutilah hati ini dengan keimanan serta ketaqwaan kepadaMu..Kau ukirlah hati ini dengan nama-namaMu ya Allah..hati ini hanya mengharap keampunan, keredhaan dan rahmat hanya dariMu..astaghfirullah al-azim..lailahaillallah..

No comments: